در نشستی که به منظور هم‌اندیشی عامل توسعه خوشه کاشی سرامیکی استان با بنياد نخبگان استان یزد برگزار شد، روش‌های ممکن برای همکاری نخبگان و مخترعان با صنعت کاشی سرامیکی استان بررسی شد. در این نشست معاون و کارشناسان بنيادنخبگان درباره گروه هاي نخبگان مورد حمایت و هدف بنیاد برای ارتباط دادن صنایع با مخترعین و ایجاد حلقه مفقوده بین این دو گروه توضیحاتی را ارائه دادند. معمولاً مخترعان و نخبگان اطلاعات کافی از صنعت، بازار و بازرگانی ندارند. در برابر، صنعتگران نیز از وجود اختراعات و راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات خویش بی‌اطلاعند. بنابراین نیاز است حلقه امنی میان بازار و مخترعان ایجاد شود تا هر دو گروه بتوانند با اطمینان خاطر به کار بپردازند.
با توجه به توافق‌های صورت گرفته بین بنیاد و تیم توسعه خوشه،دراین نشست مقرر شد مشکلات و مسائل صنایع سرامیک (از نظر اقتصادی، بازار و بویژه مشکلات فنی) شناسایی و در اختیار نخبگان قرار گیرد تا بتوانند ایده‌ها و کارهای نوآورانه خود را در این راستا پیش ببرند. بنیاد نخبگان نیز می‌تواند از پژوهش‌های مخترعین حمایت نماید و به این ترتیب ریسک صنعتگران را کاهش دهد. در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان و خوشه کاشی سرامیکی تنظیم خواهد شد که روش‌های همکاری و هماهنگی را تشریح نماید.
برپایه تفاهم به دست آمده قرارشد صنعتگران و مدیران صنعت سرامیک استان به منظور استفاده از تعامل ایجاد شده، فهرست مشکلات و مسائل خود را در اختیار خوشه کاشی سرامیکی یزد قرار دهند تا با ارتباط با نخبگان و مخترعین استان و کشور راهكارهاي عملياتي ارائه شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا